DÚ pro nemocné - ČJ, PŘ
15.12.
SLOH - vánoční pohled
Mluvnice - vyjmenovaná slova po V
- křížovka
- PS str. 29/3,4
11.12.
ČJ
- písnička - děti poslouchají a zapisují vyjmenovaná slova, která slyší https://www.youtube.com/watch?v=dGuIDA7yXpY&list=RDdGuIDA7yXpY&start_radio=1
- děti říají řadu vyjmenovaných slov po V
- učebnice str. 34/1 ústně, cv. 2 je DÚ (psát do ČJ Š)
- PS str. 29/1
Čtení - básnička Podivný návštěvník, Sabina Šeďová (RECITACE DNE 18.12.)

10.12.
ČJ
- procvičování vyjm.slov a slov příbuzných po B
- doplňovačka na vyjm.slova po B
- PS str. 28 cv.1,2,3
- DÚ PS str. 28 cv.4
f10.12.
Přírodověda
- test - rostliny
Zápis do sešitu:
Vlastnosti živočichů:
- přijímají vodu a potravu
- vylučují
- dýchají
- reagují na změny v přírodě
- pohybují se
- smysly vnímají své okolí
- rozmnožují se, rostou a vyvíjí se
9.12.
Sloh - obálka nadepsání
- psaní dopisu
ČJ mluvnice
- vyjmenovaná slova po S
- učebnice str. 33 cv.1 ústně, tabulka cv.2 přepsat do sešitu Čj Š
- uč.str. 33 cv.3 psát do sešitu ČJ Š
4.12
ČJ
- vyjmenovaná slova a slova příbuzná po P
- PS str. 27 cv.3,4
3.12.
- hra s vyjmenovanými slovy
- učebnice str. 32 cv.4 ústně
- PS str. 27 cv. 2
Zítra budu vybírat PS, prosím dokončit, pokud někomu něco chybí.
2.12.
ČJ - opakování vyjmenovaných slov a slov příbuzných po B, L, M
- vyjmenovaná slova po P, hádání slov
- učebnice str. 32 cv.1, 2, 3 ústně. Cvičení 3 přepsat do sešitu ČJ Š.
- DÚ - uč.str. 32cv.2 přepsat tabulku do sešitu
- PS str. 27cv.1
Pří - opakování rostlin
- nové učivo - živočichové - společné znaky (učebnice str. 17)
1.12.
Sloh - dopis, druhy dopisů, co obsahuje dopis, obálka
Čj mluvnice - opakování vyjmenovaných slov a slov příbuzných po B, L, M
- oprava čtvrtletní písemné práce do sešitu
,
25.11.
ČJ - menší test na vyjmenovaná slova po B
- procvičujeme vyjmenovaná slova po M - učebnice str. 30 cv. 1 ústně, cv.2 je DÚ(psát do ČJ školní), cv.3 psát do ČJ Š
- PS str. 25 cv.1,2
24.11.
Sloh: popis osoby - děti četly popis ze sešitu
Na příští hodinu slohu přinést čistou obálku!
Pří 18.11.
Stavba těla semenných rostli - zápis nakopírovaný vlepený v sešitě
ČJ 10. - 12. 11.
Sloh - osnova popis osoby, následně děti tvoří popis vybrané osoby
ČJ mluvnice - vyjmenovaná slova po B
- učebnice str. 27 cv. 1 ústně
- učebnice str. 28 cv. 1 DÚ přepsat do sešitu ČJ Š
- učebnice str. 28 cv. 4 ústně, cv.6 psát do sešitu ČJ Š
- pracovní sešit str. 22 celá, str. 23 cv. 6, 7
DNE 18. 11. BUDOU DĚTI PSÁT ČTVRTLETNÍ PRÁCI Z ČJ.
Přírodověda 11.11.
- děti psaly test na houby
- rostliny - dělení rostlin (učebnice str. 12, 13)
Zápis:
Dělení rostlin:
1. Výtrusné – rozmnožují se výtrusy
2. Semenné – rozmnožují se semeny
1. VÝTRUSNÉ ROSTLINY
- dělí se na 4 skupiny: a) mechy
b) plavuně
c) přesličky
d) kapradiny
2. SEMENNÉ ROSTLINY
Stavba těla semenných rostlin:
nakreslit a popsat obrázek rajčete - učebnice str. 13
ČJ 5. 11.
- dělení souhlásek, připomenutí obojetných souhlásek
- opakování vyjmenovaných slov - třídění kartiček
- učebnice str. 26 cv. 1, 2, cv.4 psát do sešitu
- opakovat řadu vyjmenovaných slov po B
Přírodověda 4.11.
- rostliny - společné znaky rostlin (učebnice str. 11), zápis vlepen do sešitu
- test 11.11. - houby
ČJ 3., 4. 11.
- opakování na písemnou práci
- PS str. 18 dokončení, str.19 cv. 1, 2, 3, str. 20 cv. 4, 5
3.11 Sloh - popis osoby (pracovní list)
ČJ 22.10.
- opakování pravidel pro psaní bě, bje, vě, vje, pě
- děti tvořily slova
- PS str.17 cv.3a
ČJ 20.10
Sloh: děti četly pracovní postupy. Kdo neměl dokončeno, prosím dodělat.
Mluvnice: psaní bě, bje, vě, vje, pě
- učebnice str. 21 cv.1, 2, 3 ústně
- PS str. 16 cv.1 dole na stránce
16.10.
ČJ
- hra tajemné slova - procvičení slov nadřazených, podřazených, souřadných
- diktát s přípravou z PS str. 16 cv.5
- PS str. 16 cv.2, 3
- DÚ PS str. 16 cv. 4
14.10. Přírodověda
- děti psaly test - živá a neživá příroda, ekosystémy
- opakování - houby
- tipovací kvíz - zajímavosti o houbách
ČJ 13. - 15.10.
- procvičujeme slova příbuzná
- určujeme kořen slova, předponu a příponu
- rozdíl mezi předložkou a předponou
PS str. 14,15 celá
SLOH: dokončení pracovního postupu - děti píšou pracovní postup do sešitu sloh
ČJ 9. 10.
- děti tvořily slova z kartiček - předpona, kořen, přípona
- PS str. 13 cv. 2, 3, 4, 5
Čtení
- čtení s porozuměním - Harry Potter (pracovní list dostanou děti ve škole)
- čteme mimočítankovou četbu - Domov pro Marťany
ČJ 7. a 8. 10
- tvoření slov - děti mají napsaný kořen slova a tvoří nová slova
- procvičování stavby slova, PS str. 13 dokončení stránky
- pracovní list - děti dostanou ve škole
- hra Já mám, kdo má (procvičujeme kořen slova)
- rozdíl předložky, předpony - učebnice str. 19 cv.1 a 2 ústně, cv. 3 psát
Přírodověda 7. 10.
- opakování učiva živá a neživá příroda, ekosystémy - PŘÍŠTÍ TÝDEN BUDE TEST!
- houby - opakování - společné znaky, stavba houby
Nové učivo - dělení hub
https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/houby/ucime-se/prezentace.htm
Zápis do sešitu:
Dělení hub:
1. jedlé - hřib hnědý, hřib smrkový, bedla vysoká,..
2. nejedlé - hřib žlučník
3. jedovaté - hřib satan, muchomůrka červená, muchomůrka zelená, muchomůrka tygrovaná
Dále děti dostaly pracovní list - osmisměrka (hledání hub)
ČJ 6. 10.
Sloh - pracovní postup, učebnice str. 16 ústně
- do sešitu sloh vymyslet pracovní postup (vaření, tvoření něčeho,...), zatím napsat jen seznam věcí k výrobě
ČJ mluvnice:
- nová učivo - stavba slova
- nejprve procvičení slov příbuzných
- učebnice str. 17 cv.1 - psát do sešitu ČJ školní + pročíst žlutý rámeček
- PS str. 13 cv. 1
ČJ 30.9. a 1.10.
Opakujeme učivo - slova spisovná a nespisovná, slova citově zabarvená
PS str. 10 - cv.2, 3, 4 psát, cv.5 ústně
PS str. 11- cv.2, 3, 4, 5 psát
Přírodověda
- opakování učiva - živá, neživá příroda, ekosystémy
- nové učivo - houby
Zápis do sešitu:
HOUBY
- neobsahují zelené barvivo
- vyživují se rozkladem odumřelých těl rostlin a živočichů
- rozmnožují se výtrusy
Stavba těla houby:
- dle učebnice - str. 9 nakreslit jedlou a jedovatou houbu a popsat jednotlivé části
ČJ 23. a 24.9
Opakování učiva - slova jednoznačná a mnohoznačná, slova protikladná a souznačná
- děti vymýšlí dvojice slov, procvičování na wordwall
- PS str. 7, 8 - vše
23. 9.
Přírodověda
- ekosystémy - dělení
Zápis do sešitu:
Ekosystém
- je propojení živé a neživé přírody
- dělí se na: a) vodní (řeka, jezero) 1.) přírodní (přirozený les)
b) suchozemský (pole, les) 2.) umělý (zahrádka, pole)
22.9.
Čj sloh - přepis básně do sešitu, doma se naučit, recitace nejpozději v pondělí 29.9.
Září
Jaroslav Seifert
Košíky už jsou vrchovaté,
vy na květy však vzpomínáte,
když rozpukly a zrůžověly
a přiletěly první včely.
Tatam je křehká krása jejich,
žebříky vidíš po alejích.
Na drátě, který teskně zpívá,
vlaštovka sedí zimomřivá
a déšť jí stéká po fráčku.
Je září, měsíc pasáčků.
ČJ mluvnice - opakování - slova jednoznačná, mnohoznačná
- učebnice str. 10 cv.1 +a, b - ústně, str. 10 cv.3 ústně
- PS str. 7 cv. 1, 2, 3
16. - 18.9.
ČJ
- opakování tvrdých a měkkých slabik, PS str. 4 cv.10
- opakování psaní u, ů, ú, PS str. 4 cv. 9
- DÚ: PS str. 4 cv. 7 + 7a
15.9.
ČJ sloh - co jsem prožil o víkendu
- práce s textem - Světový den čokolády
ČJ mluvnice - opakování učiva - pracovní sešit str. 2 celá
16.9.
Přírodověda - živá a neživá příroda
Zápis do sešitu:
Neživá příroda – voda, vzduch, nerosty a horniny, půda, světlo a teplo pocházející ze Slunce
Živá příroda:
1. Houby
2. Rostliny
3. Živočichové
Ekosystém
- je propojení živé a neživé přírody
ČJ mluvnice:
- opakování psaní velkých písmen, PS str. 3 cv. 4, 5a
cv.- učebnice str. 7 cv.10 - přepis do sešitu Čj školní
8. - 12.9
Přírodověda
- opakování učiva prvouky formou hry
- seznámení s učivem přírodovědy
- na první stranu v sešitě si děti nakreslí obrázek živé nebo neživé přírody
ČJ - opakování učiva
- věta, slovo, slabika
- dělení hlásek
Učebnice str. 4 (stačí doma procvičit ústně)
Učebnice str. 5, cv. 4
Čtení - číst příběh na str. 5 - 7 - Velký rozdíl mezi třetí a čtvrtou třídou, str. 7 - 9 příběh Cirkus
ČJ - psaní velkých písmen (opakování) - učebnice str. 6 ústně