Jdi na obsah Jdi na menu

DÚ pro nemocné - ČJ, PŘ

15.12.

SLOH - vánoční pohled

Mluvnice - vyjmenovaná slova po V 

- křížovka

- PS str. 29/3,4

 

 

 

11.12.

ČJ

- písnička - děti poslouchají a zapisují vyjmenovaná slova, která slyší https://www.youtube.com/watch?v=dGuIDA7yXpY&list=RDdGuIDA7yXpY&start_radio=1

- děti říají řadu vyjmenovaných slov po V

- učebnice str. 34/1 ústně, cv. 2 je DÚ (psát do ČJ Š)

- PS str. 29/1

 

Čtení - básnička Podivný návštěvník, Sabina Šeďová (RECITACE DNE 18.12.)

f4880760.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

10.12.

ČJ

- procvičování vyjm.slov a slov příbuzných po B 

- doplňovačka na vyjm.slova po B

- PS str. 28 cv.1,2,3 

- DÚ PS str. 28 cv.4

 

 

f10.12. 

Přírodověda 

- test - rostliny

Zápis do sešitu:

Vlastnosti živočichů:

- přijímají vodu a potravu

- vylučují

- dýchají

- reagují na změny v přírodě

- pohybují se

- smysly vnímají své okolí

- rozmnožují se, rostou a vyvíjí se

 

 

 

 

 

9.12.

Sloh - obálka nadepsání

- psaní dopisu

 

ČJ mluvnice

- vyjmenovaná slova po S

- učebnice str. 33 cv.1 ústně, tabulka cv.2 přepsat do sešitu Čj Š

- uč.str. 33 cv.3 psát do sešitu ČJ Š

 

 

4.12

ČJ

- vyjmenovaná slova a slova příbuzná po P

- PS str. 27 cv.3,4

 

3.12.

- hra s vyjmenovanými slovy

- učebnice str. 32 cv.4 ústně

- PS str. 27 cv. 2

Zítra budu vybírat PS, prosím dokončit, pokud někomu něco chybí.

 

2.12.

ČJ - opakování vyjmenovaných slov a slov příbuzných po B, L, M

- vyjmenovaná slova po P, hádání slov

- učebnice str. 32 cv.1, 2, 3 ústně. Cvičení 3 přepsat do sešitu ČJ Š.

- DÚ - uč.str. 32cv.2 přepsat tabulku do sešitu

- PS str. 27cv.1

 

Pří - opakování rostlin

- nové učivo - živočichové - společné znaky (učebnice str. 17)

 

1.12.

Sloh - dopis, druhy dopisů, co obsahuje dopis, obálka

Čj mluvnice - opakování vyjmenovaných slov a slov příbuzných po B, L, M

                    - oprava čtvrtletní písemné práce do sešitu

,

 

25.11.

ČJ - menší test na vyjmenovaná slova po B

- procvičujeme vyjmenovaná slova po M - učebnice str. 30 cv. 1 ústně, cv.2 je DÚ(psát do ČJ školní), cv.3 psát do ČJ Š

- PS str. 25 cv.1,2

 

24.11. 

Sloh: popis osoby - děti četly popis ze sešitu

Na příští hodinu slohu přinést čistou obálku!

 

 

Pří 18.11. 

Stavba těla semenných rostli - zápis nakopírovaný vlepený v sešitě

 

ČJ 10. - 12. 11. 

Sloh - osnova popis osoby, následně děti tvoří popis vybrané osoby

 

ČJ mluvnice - vyjmenovaná slova po B

- učebnice str. 27 cv. 1 ústně 

- učebnice str. 28 cv. 1 DÚ přepsat do sešitu ČJ Š

- učebnice str. 28 cv. 4 ústně, cv.6 psát do sešitu ČJ Š

 

- pracovní sešit str. 22 celá, str. 23 cv. 6, 7

 

DNE 18. 11. BUDOU DĚTI PSÁT ČTVRTLETNÍ PRÁCI Z ČJ.

 

Přírodověda 11.11.

- děti psaly test na houby

- rostliny - dělení rostlin (učebnice str. 12, 13)

Zápis:

Dělení rostlin:

1. Výtrusné – rozmnožují se výtrusy

2. Semenné – rozmnožují se semeny

 

1. VÝTRUSNÉ ROSTLINY          

- dělí se na 4 skupiny: a) mechy 

                                    b) plavuně 

                                    c) přesličky

                                    d) kapradiny

                            

2. SEMENNÉ ROSTLINY

Stavba těla semenných rostlin:

nakreslit a popsat obrázek rajčete - učebnice str. 13

 

 

ČJ 5. 11. 

- dělení souhlásek, připomenutí obojetných souhlásek

- opakování vyjmenovaných slov - třídění kartiček

- učebnice str. 26 cv. 1, 2, cv.4 psát do sešitu

- opakovat řadu vyjmenovaných slov po B

 

Přírodověda 4.11.

- rostliny - společné znaky rostlin (učebnice str. 11), zápis vlepen do sešitu

- test 11.11. - houby

 

ČJ 3., 4. 11.

- opakování na písemnou práci

- PS str. 18 dokončení, str.19 cv. 1, 2, 3, str. 20 cv. 4, 5

 

3.11 Sloh - popis osoby (pracovní list)

 

 

 

 

ČJ 22.10.

- opakování pravidel pro psaní bě, bje, vě, vje, pě

- děti tvořily slova

- PS str.17 cv.3a 

 

 

ČJ 20.10 

Sloh: děti četly pracovní postupy. Kdo neměl dokončeno, prosím dodělat.

Mluvnice: psaní bě, bje, vě, vje, pě

- učebnice str. 21 cv.1, 2, 3 ústně

- PS str. 16 cv.1 dole na stránce

 

 

16.10.

ČJ 

- hra tajemné slova - procvičení slov nadřazených, podřazených, souřadných

- diktát s přípravou z PS str. 16 cv.5

- PS str. 16 cv.2, 3

- DÚ PS str. 16 cv. 4

 

 

14.10. Přírodověda

- děti psaly test  - živá a neživá příroda, ekosystémy

- opakování - houby

- tipovací kvíz - zajímavosti o houbách

 

 

ČJ 13. - 15.10.

- procvičujeme slova příbuzná

- určujeme kořen slova, předponu a příponu

- rozdíl mezi předložkou a předponou

PS str. 14,15 celá

 

SLOH: dokončení pracovního postupu - děti píšou pracovní postup do sešitu sloh

 

 

ČJ 9. 10.

- děti tvořily slova z kartiček - předpona, kořen, přípona

- PS str. 13 cv. 2, 3, 4, 5

 

Čtení

- čtení s porozuměním - Harry Potter (pracovní list dostanou děti ve škole)

- čteme mimočítankovou četbu - Domov pro Marťany

 

 

 

ČJ 7. a 8. 10

- tvoření slov - děti mají napsaný kořen slova a tvoří nová slova

-  procvičování stavby slova, PS str. 13 dokončení stránky

- pracovní list - děti dostanou ve škole

- hra Já mám, kdo má (procvičujeme kořen slova)

- rozdíl předložky, předpony - učebnice str. 19 cv.1 a 2 ústně, cv. 3 psát

 

 

Přírodověda 7. 10.

- opakování učiva živá a neživá příroda, ekosystémy - PŘÍŠTÍ TÝDEN BUDE TEST!

- houby - opakování - společné znaky, stavba houby

Nové učivo - dělení hub

https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/houby/ucime-se/prezentace.htm

Zápis do sešitu:

Dělení hub:

1. jedlé - hřib hnědý, hřib smrkový, bedla vysoká,..

2. nejedlé - hřib žlučník

3. jedovaté - hřib satan, muchomůrka červená, muchomůrka zelená, muchomůrka tygrovaná

Dále děti dostaly pracovní list - osmisměrka (hledání hub)

 

 

 

 

 

ČJ 6. 10.

Sloh - pracovní postup, učebnice str. 16 ústně

- do sešitu sloh vymyslet pracovní postup (vaření, tvoření něčeho,...), zatím napsat jen seznam věcí k výrobě

 

ČJ mluvnice:

- nová učivo - stavba slova

- nejprve procvičení slov příbuzných

- učebnice str. 17 cv.1 - psát do sešitu ČJ školní + pročíst žlutý rámeček

- PS str. 13 cv. 1

 

 

ČJ 30.9. a 1.10.

Opakujeme učivo - slova spisovná a nespisovná, slova citově zabarvená

PS str. 10 - cv.2, 3, 4 psát, cv.5 ústně

PS str. 11- cv.2, 3, 4, 5 psát

 

 

Přírodověda

- opakování učiva - živá, neživá příroda, ekosystémy

- nové učivo - houby

Zápis do sešitu:

HOUBY

- neobsahují zelené barvivo

- vyživují se rozkladem odumřelých těl rostlin a živočichů

- rozmnožují se výtrusy

Stavba těla houby:

- dle učebnice - str. 9 nakreslit jedlou a jedovatou houbu a popsat jednotlivé části

 

 

ČJ 23. a 24.9

Opakování učiva - slova jednoznačná a mnohoznačná, slova protikladná a souznačná

- děti vymýšlí dvojice slov, procvičování na wordwall

- PS str. 7, 8 - vše

 

 

 

23. 9.

Přírodověda 

- ekosystémy - dělení

Zápis do sešitu: 

Ekosystém

- je propojení živé a neživé přírody

- dělí se na: a) vodní (řeka, jezero)                     1.) přírodní (přirozený les)

                     b) suchozemský (pole, les)               2.) umělý (zahrádka, pole)

 

 

 

22.9.

Čj sloh - přepis básně do sešitu, doma se naučit, recitace nejpozději v pondělí 29.9.

 

Září

Jaroslav Seifert

Košíky už jsou vrchovaté,
vy na květy však vzpomínáte,
když rozpukly a zrůžověly
a přiletěly první včely.

Tatam je křehká krása jejich,
žebříky vidíš po alejích.

Na drátě, který teskně zpívá,
vlaštovka sedí zimomřivá
a déšť jí stéká po fráčku.

Je září, měsíc pasáčků.

 

ČJ mluvnice - opakování - slova jednoznačná, mnohoznačná

                    - učebnice str. 10 cv.1 +a, b - ústně, str. 10 cv.3 ústně

                    - PS str. 7 cv. 1, 2, 3

                                       

 

 

16. - 18.9.

ČJ

- opakování tvrdých a měkkých slabik, PS str. 4 cv.10

- opakování psaní u, ů, ú, PS str. 4 cv. 9

- DÚ: PS str. 4 cv. 7 + 7a

 

 

 

 

15.9.

ČJ sloh - co jsem prožil o víkendu

- práce s textem - Světový den čokolády

 

ČJ mluvnice - opakování učiva - pracovní sešit str. 2 celá

 

16.9.

Přírodověda - živá a neživá příroda

Zápis do sešitu:

Neživá příroda – voda, vzduch, nerosty a horniny, půda, světlo a teplo pocházející ze Slunce

Živá příroda:

1. Houby

2. Rostliny

3. Živočichové

 

Ekosystém

- je propojení živé a neživé přírody

 

 

ČJ mluvnice: 

- opakování psaní velkých písmen, PS str. 3 cv. 4, 5a

 cv.- učebnice str. 7 cv.10 - přepis do sešitu Čj školní

 

 

 

8. - 12.9

Přírodověda

- opakování učiva prvouky formou hry

- seznámení s učivem přírodovědy 

- na první stranu v sešitě si děti nakreslí obrázek živé nebo neživé přírody

 

ČJ - opakování učiva

- věta, slovo, slabika

- dělení hlásek

Učebnice str. 4 (stačí doma procvičit ústně)

Učebnice str. 5, cv. 4 

 

Čtení - číst příběh na str. 5 - 7  - Velký rozdíl mezi třetí a čtvrtou třídou, str. 7 - 9 příběh Cirkus

 

ČJ - psaní velkých písmen (opakování) - učebnice str. 6 ústně